​MyTamro helpottaa asiointia yhdistäessään Tamron palvelut yhdelle digitaaliselle kanavalle

4.6.2020 17:45
Ajankohtaista/Innovations
Kaksi työntekijää juttelee neuvotteluhuoneessa, pöydällä kannettava tietokone.

Tamro avasi keväällä digitaalisen palvelukanavan, joka yhdistää paitsi Tamron palvelut, myös terveysalan toimijat täysin uudella tavalla. MyTamro on palvelukanava lääke- ja terveystuoteyrityksille sekä apteekeille, sairaaloille, lääkekeskuksille, luontaistuotekaupoille ja terveysalan yrittäjille.

Samaan paikkaan kanavoitujen palveluiden lisäksi Tamro kehittää MyTamroon jatkuvasti myös uusia yhteistyötä helpottavia toimintoja.

– Aikaisemmin tarjosimme Tamrossa paljon erillisiä palveluja asiakkaillemme. Nyt vanhat palvelut muotoiltiin uudelleen ja siirretään MyTamroon. Sinne kehitetään jatkuvasti myös uusia palveluita, kertoo Tamron Digital Services Manager Jenny Mäkinen.

MyTamrossa on tarjolla moderni B2B-verkkokauppa, jossa on esimerkiksi älykäs hakutoiminto ja laajat tuotetiedot. Palvelukanavasta löytyvät tiedot tuotteiden saatavuudesta ja kesän aikana sinne tulevat myös tuotetiedotteet.

Asiakkaiden ei tarvitse enää kirjautua erillisiin Tamro Online, Tamro Portti ja TWD-palveluihin, vaan ne kaikki ovat saatavissa uudesta MyTamrosta, yhden kirjautumisen takaa. Uusi MyTamro-palvelu helpottaa ja nopeuttaa kaikkien työtä.

– Tämä uniikki palvelukanava on hyvä käytännön esimerkki uudistuvasta roolistamme terveystoimialan yhdistäjänä ja kehittäjänä, Jenny Mäkinen sanoo.

Apteekit, sairaalat, luontaistuotekaupat ja muut terveysalan yrittäjät voivat tilata osan tuotteistaan ja erityisesti kampanjatuotteet MyTamron kautta, vaikka apteekkien pääasiallinen hankintakanava on jatkossakin varsinainen apteekkijärjestelmä. MyTamroon on tulossa myös integraatio apteekkijärjestelmiin.

– Yritys tulee saamaan tämän uuden toimintaympäristön avulla myös paljon dataa, jota se voi käyttää oman liiketoimintansa tukemiseen. Tämä on osa tiedolla johtamisen palvelujamme, joita kehitämme jatkuvasti lisää, Jenny Mäkinen sanoo.

Palvelukanavaa kehitetään ja testataan yhdessä

MyTamron kehitystyössä ovat olleet aktiivisesti mukana sekä lääke- ja terveystuoteyritysten että tuotteita ostavien asiakkaiden edustajat, ja pilottiaikana järjestelmää on muokattu toiveiden mukaan. Kaikki osapuolet ovat mukana myös jatkokehityksessä.

Lääke- ja terveystuoteyritysten myynti helpottuu, koska ne tavoittavat asiakkaansa suoraan sieltä, missä nämä muutenkin ovat – MyTamrosta.

Uusi kanava digitalisoi koko yhteydenpitoprosessin kampanjoiden lanseerauksesta niiden jalkautukseen.

Suomessa on noin 815 apteekkitoimipistettä. Apteekkien hankinnoista vastaa yleensä joko apteekkari tai proviisori. Hankintoja suunnitellessaan he tapaavat usein lääke- ja terveystuoteyrityksen edustajia, ja tapaamisiin on varattava paljon aikaa. MyTamro nopeuttaa sekä edustajien että ostavien asiakkaiden työtä, koska osan lääke- ja tuote-esittelyistä voi hoitaa digitaalisten työkalujen avulla.

Kun lääke- ja terveystuoteyritys on tehnyt Tamron kanssa jakelusopimuksen, tuotteiden perusdata siirtyy MyTamroon suoraan muista järjestelmistä. Yritys voi sen jälkeen rikastaa tuotetietoa haluamallaan tavalla: lisätä esimerkiksi kuvia, videoita tai linkkejä omille sivuilleen.

MyTamrossa on tulevaisuudessa paitsi yksityiskohtaiset tiedot tuotteista ja niiden käytöstä, myös opastusvideoita esimerkiksi annostuksesta, sekä tietoa lääke- ja terveystuoteyrityksen tarjoamista kampanjoista ja niiden ajoittumisesta. Näin esimerkiksi apteekkari voi suunnitella omaa toimintaansa pitkäjänteisesti sekä tarjota tietoa lääkkeiden ja tuotteiden käytöstä omalle henkilökunnalleen ja edelleen myös omille asiakkailleen.