Jatta Väätäinen – palvelumuotoilija

6.6.2019 11:00
Ajankohtaista/People
Tamron palvelumuotoilija Jatta Väätäinen

NIMI Jatta Väätäinen

TYÖTEHTÄVÄ Palvelumuotoilija             

KOULUTUS Tradenomi, medialinjalta. Lisäksi olen suorittanut erillisiä palvelumuotoilun opintoja.

TÄLLÄ HETKELLÄ TEEN TÖITÄ Tamron sähköisen asiointikanavan uudistuksen parissa. Tavoitteeni on varmistaa uuden palvelukokonaisuuden käyttökokemus. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että kartoitan asiakkaidemme tarpeita ja kerään ymmärrystä siitä, mitä olemme tekemässä, kenelle ja miksi. Tarpeiden ja ymmärryksen kartoittamisen lisäksi olen toteutuksen edetessä mukana muotoilemassa käyttäjän asiointipolkuja ja käyttöliittymiä.

Haluamme, että asiointi Tamron kanssa on helppoa, jouhevaa ja miellyttävää kaikissa kanavissamme. Lisäksi etsimme tiimini kanssa uusia tapoja auttaa asiakkaitamme erilaisissa liiketoimintahaasteissa, ja muotoilemme näihin tarpeisiin uusia palveluita.

PARASTA TYÖSSÄNI ON tavata palveluidemme käyttäjiä ja tutustua heidän arkeensa. Sitä kautta pystyn ymmärtämään konkreettisesti, kuinka pienelläkin yksityiskohdalla voi olla merkittävä vaikutus asiakkaamme työhön.

MIELEENPAINUVIN TILANNE OLI Sellaiset hetket ovat hienoja, kun voin ratkaista ongelman ja helpottaa palvelun käyttäjän elämää.

LATAAN AKKUJA puuhaamalla lasteni kanssa, urheilemalla ja takomalla hopeakoruja.

MUUT EIVÄT TIEDÄ, ETTÄ haaveilen skootterista, jolla voisin ajella kesällä töihin.

Palvelumuotoilijan työ on yksi rooli Tamron palveluliiketoiminnan tiimissä. Tiimissä työskentelee 27 ihmistä ja se tarjoaa palveluita lääke- ja terveysalan toimijoille ja auttaa niitä menestymään Suomen markkinoilla. Monet yksikön kehittämät palvelut ovat luonteeltaan sellaisia, että ne yhdistävät alan eri toimijoita.

Tällä hetkellä tarjoamme esimerkiksi lääkeyrityksille palveluita lääkkeen elinkaaren eri vaiheisiin. Hyödynnämme tietoa monipuolisesti ja autamme BI-palveluidemme avulla myös muita alan toimijoita johtamaan toimintaansa tiedon avulla.

Palveluliiketoiminnan tiimi vastaa myös Tamron sähköisten palveluiden kehityksestä. Tällä hetkellä käynnissä on mittava hanke, jossa luodaan kokonaan uusi digitaalinen, alan toimijoita yhdistävä B2B-asiointikanava.

Meitä kiinnostaa erityisesti se, miten kilpailukykyä rakennetaan tulevaisuudessa ja muuttuvilla markkinoilla. Tiimimme on hyvin kehitysorientoitunut ja etsimme jatkuvasti uusia kasvupolkuja, kertoo palveluliiketoimintayksikön johtaja Hanna Kanerva.