Blogi_asiakaslähtöisyys

Asiakkaiden ääni kuuluu toiminnan ja asiakaskokemuksen kehittämisessä

Asiakaskokemus koostuu monista pienistä palasista. Toisaalta kyse on tarkkaan hiotuista prosesseista, jotka pyörivät taustalla, kun asiakkaan tarvitsemaa palvelua tuotetaan. Toisaalta taas asiakkaalle on tärkeää, että kaikki kohtaamiset hoituvat sujuvasti, häntä kuunnellaan ja asiat hoidetaan loppuun hyvällä palveluasenteella. Jokapäiväisessä toiminnassamme tavoitteenamme on varmistaa, että asiakkaan arki sujuu ja lääketoimitukset toimitetaan virheettömästi ja ajallaan, toteavat asiakasryhmäpäällikkö Jonna Niemi ja asiakaskokemuspäällikkö Susanna Helenius.

Health_Future_kausi1_jakso4

Health & Future: Mikä on lääkehuollon uudistusten perimmäinen tavoite?

Tamron Health & Future podcast-sarja keskittyy lääke- ja terveysalan tulevaisuuden näkymiin. Ensimmäisen kauden aihe on lääkehuollon kehitys, jota käsitellään yhdessä vaihtuvien asiantuntijavieraiden kanssa. Podcast-sarjan tämän kauden viimeisen jakson vieraina ovat Kuluttajaliiton potilaan oikeuksien asiantuntija Julia Lumijärvi, Yliopiston Apteekin yhteiskuntasuhdejohtaja Inka Puumalainen ja Apteekkariliiton farmaseuttinen johtaja Charlotta Sandler. Jakson aiheena ovat lääkehuollon uudistukset ja niiden tavoitteet. Keskustelua juontavat vakiokeskustelijamme Pauli Aalto-Setälä ja lääkealan asiantuntija Heidi Tahvanainen.

Terveysalan yhdistäjä

Tamron vihreitä keräilylaatikoita kuljetinhihnalla.

Lääkkeiden ja terveystuotteiden saatavuus

Kuulumme huoltovarmuuskriittisiin yrityksiin, sillä toimitamme lääkkeitä niin sairaaloille, apteekeille kuin julkisen ja yksityisen terveydenhuollonkin käyttöön. Huoltovarmuuskriittisenä yrityksenä meidän täytyy turvata lääkkeiden saatavuus kaikissa olosuhteissa.
Nuori nainen odottaa Terveystalon odotustilassa.

Terveyttä suomalaisille

Meillä on tärkeä rooli suomalaisessa yhteiskunnassa, sillä turvaamme terveydenhuoltoa ja -hoitoa. Toimimme aina potilaan parhaaksi. Huolehdimme siitä, että lääkkeet toimitetaan suomalaisille kuluttajille nopeasti ja laadukkaasti. Varmistamme osaltamme lääkkeiden saatavuuden ja kehitämme aktiivisesti lääkejakelun laatua.
Kuvassa iloisia ihmisiä keskustelemassa toimistossa.

Terveysalan tutkimusyhteistyö

Terveyden arvoketju alkaa tutkimustoiminnasta, jonka tavoitteena on löytää uusia, parempia ja tehokkaampia hoitomuotoja ja ennaltaehkäistä sairauksia. Arvoketjun loppupäässä on suomalainen potilas, jonka terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen koko terveyden arvoketjun toiminta tähtää.
Vuoden 2019 Health Awards & Foresight Forum -tapahtuman lava.

Terveysalan innovointia tukemassa

Haluamme edistää kantaa ottavaa keskustelua terveys- ja hyvinvointialan tulevaisuudesta sekä tukea osaltamme alan innovaatioita. Yhdessä asiakkaidemme kanssa haluamme vaikuttaa kehityskulkuihin ja olla valmiita tulevaisuuteen nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä.

Tamro lukuina

Tamron markkinaosuus on 59 %, liikevaihto 1,613 miljardia euroa, Tamrolla on noin 4540 asiakasta ja asiakastyytyväisyysindeksi on 38.
amro on Suomen 49. suurin yritys, toimipisteet sijaitsevat Tampereella ja Vantaalla. Tamrosta toimitetaan päivittäin 90 000 tilausriviä ja vuositasolla kuljetetaan 2,5 miljoonaa laatikkoa.
Tamrossa on 470 työntekijää. Tampereella on hieman enemmän työntekijöitä kuin Vantaalla.

PHOENIX-konserni lukuina

Phoenix-konserni toimii 27 maassa Euroopassa ja sen liikevaihto on 28,2 miljardia euroa.
Phoenix-konsernissa on yli 39 000 työntekijää ja konsernilla on 2700 apteekkia 15 Euroopan maassa.
Phoenix-konserniin kuuluvilla yrityksillä on yli 160 miljoonaa asiakaskohtaamista vuosittain ja konserni onkin 13 Euroopan maassa lääkealan logistiikkapalveluiden markkinajohtaja.